Store Design

עיצוב חנויות הגורם לאנשים לקנות

במהלך האבולוציה של החנויות הלכה וגדלה ההבנה של המניעים הפסיכולוגיים מאחורי תהליך הקנייה. עם ההבנה של פסיכולוגית הלקוחות הגיעה גם המסקנה כי עיצוב חנויות הוא כלי המשפיע על המכירות. אלו היו הניצנים הראשונים של מה שהלך והתפתח והפך להיותחוויית הלקוח“. עיצוב חנויות נכון ואיכותי בהחלט יכול להשפיע חיובית על המכירות, אם רק יודעים כיצד ליישם אותו נכון. להלן כמה אסטרטגיות לעיצוב חנויות אשר מסייעות להגדיל את המכירות. אסטרטגיות אלו נועדו למשוך את הקונים אל החנות, לגרום להם לשוטט בחנות ולחשוף אותם לעוד מוצרים ולהביא אותם לביצוע רכישה.

אזור הכניסה

עיצוב חנויות חייב לתת תשומת לב מיוחדת לרחבת הכניסה, השטח שמתגלה ללקוח מייד עם כניסתו לחנות. זהו הרגע שבו הלקוח אשר רק נכנס לחנות מתחיל לקבל את הרושם לגבי החנות ומוצריה;  זהו רגע מאוד שיפוטי מבחינת הלקוח וזהו גם הרגע בו הוא מגבש את דעתו לגבי רמת המחירים של החנות אפילו אם לא בדק אותם. הלקוח בוחן בעיניו את הצבעים, התאורה והמראה הכללי של החנות והוא עיוור לראות מוצרים אשר נמצאים ברחבת הכניסה.

תנועת הלקוחות

הידעתם שתשעים אחוז מהאנשים הנכנסים לחנות נוטים לפנות ימינה בצורה בלתי מודעת? הקיר הימני או מה שיראו בצד הימני של החנות ישאיר על הלקוחות רושם חזק מאוד ועל המעצבים לקחת זאת בחשבון. בעלי החנות בדרך כלל ירצו למקם שם את המוצרים החזקים ביותר שלהם, אלו אשר הלקוחות אוהבים לקנות. עיצוב חנויות צריך לתמוך עם עיצוב מרשים המציג את הסחורות בצורה יפה המושכת את העין.

כאשר מעצבים חנויות יש לקחת בחשבון את מסלול ההליכה של הלקוח, כאשר בדרך כלל מדובר במסלול סיבובי המוביל את הלקוח לכל שטחי החנות ומסתיים בקופה לסגירת עסקאות המכירה. מסלול זה אמור לחשוף את הלקוח למגוון המוצרים של החנות. במקרים רבים עיצוב חנויות משתמש בטריקים עיצוביים על מנת לסמן את המסלול, כמו למשל שימוש באריחי רצפה בצבע שונה. כמו כן ישנה ציפייה כי המסלול יוביל את הלקוחות לעוד אטרקציה בחנות. קיים קשר ישיר בין הזמן בו הלקוח שוהה בחנות לבין כמות המוצרים שהוא קונה, לכן לא רק חשוב המסלול בו הלקוח הולך, בנוסף יש להאט את הלקוחות על מנת להאריך את משך שהותם בחנות. דבר זה ניתן לעשות באמצעות אלמנטים המושכים את תשומת ליבם ותצוגות מוצריםעל הדרך“.

נוחות הלקוח

עיצוב חנויות לא יכול להתעלם מנוחות הלקוח; מחקרים מראים שלקוחות, בעיקר נשים, מרגישים חוסר נוחות להיכנס למעברים בהם הם עלולים להתחכך עם לקוחות אחרים. תכנון המעברים בחנות חייב לקחת בחשבון את המרחב האישי של כל לקוח ולאפשר לו להסתובב בנוחות בחנות. עיצוב חנויות חייב לקחת את כל הרגלי הקנייה של הלקוחות. למשל במקרים רבים לקוח מגיע בלווית חברים או בני משפחה שאינם מעוניינים בקנייה ועלולים להפוך לגורם חסר סבלנות המפריע למכירה. המסקנה היא שעיצוב חנויות צריך לקחת בחשבון גם את מי שלא בא לקנות ולדאוג למקומות ישיבה נוחים המנטרלים את ההפרעה.

הקופות

עיצוב חנויות נועד להגביר את המכירות ובאופן טבעי המכירות מסתיימות בקופה, זהו המקום של מימוש הרכישה. יש לתת את הדעת לגבי מיקום הקופות ולמקם אותן במקום נוח והגיוני. גם הקופות, בהן לפעמים מחכים, צריכות להיות מעוצבות היטב על מנת ליצור עניין ויז’ואלי אצל הלקוח המחכה. מבנה הקופות צריך לקחת בחשבון שהלקוח אולי נסחב עם שקיות או תיק וצריך לספק לו מספיק מרחב בשביל להניח את חפציו בעודו מממש את הקנייה.

 

 

 

English
Skip to content