עיצוב תערוכות

ארגון תערוכה הוא פרויקט מורכב, יש צורך לטפל בנושאים לוגיסטיים, תיאומים מול המציגים בתערוכה, הכנת שילוט, עיצוב המקום, הכוונה ועוד אינספור פרטים. חלק גדול מכאב הראש של ארגון תערוכה נובע מתוך העיצוב; למעשה כמעט על אספקט של ארגון התערוכה נוגע בסופו של דבר לנושא העיצוב. אם מצאתם מעצבים היודעים לטפל בעיצוב תערוכות, פתרתם לעצמכם את מרבית הבעיות.תערוכה היא ברוב המקרים חלל תצוגה בו ישנם ביתנים ודוכנים בהם עסקים שונים מציגים את שירותם או מוצריהם למטרות שיווקיות ועסקיות. אל תחשבו שהדבר פותר את מארגני התערוכה מהצורך בעיצוב המקום, אל תיטעו לחשוב שעיצוב נוגע אך ורק לביתנים עצמם – עיצוב תערוכות נוגע גם למסגרת הכללית, כלומר לחלל או שטח התערוכה.

חלל התערוכה

תערוכות מתרחשות בדרך כלל בחלל גדול המאפשר לכל משתתפי התערוכה להציג את מרכולתם. המציגים השונים בדרך כלל מטפלים בנושא העיצוב באופן עצמאי (עיצוב ביתני תערוכה) אך על מארגני התערוכה לחשוב על התמונה הגדולה. גם לתערוכה עצמה יש מיתוג משל עצמה ויש לקחת בחשבון מספר דברים

  • אופי הקהל המבקר בתערוכה. יש לקחת בחשבון מי הם האנשים המבקרים בתערוכה ולהעניק למקום עיצוב כללי המתאים לסוג הקהל. לצורך הדוגמה, ברור לכולנו שישנו הבדל גדול בין עיצוב תערוכות המציגות מתנות או חפצי נוי, לעומת עיצוב תערוכות של ציוד רפואי או חקלאי.
  • חלוקה נכונה של שטח התצוגה. בחלל התצוגה ישנם ביתנים שונים, יש להקצות נכונה את שטחי התצוגה לכל אחת מהחברות. בסופו של דבר העסקים המציגים בתערוכה משלמים לפי שטח התצוגה וישנם ביתנים בגדלים שונים. צריך לקחת את הפרטים הללו בחשבון. זהו בהחלט נושא עיצובי, סידור הביתנים משפיע בסופו של דבר על המראה הכללי ועל האווירה במקום.
  • צרכים לוגיסטיים. עיצוב תערוכות חייב לקחת בחשבון גם את הצרכים הלוגיסטיים של המקום ושל העסקים המציגים בו. יש צורך בהכנסה והוצאה של סחורות וציוד ללא הפרעה להתנהלות התקינה של התערוכה.
  • כניסות ויציאות. יקום הכניסות והיציאות הוא בדרך כלל דבר נתון שאינו נמצא בשליטתם של המעצבים ומארגני התערוכה. אך זהו עדייו שיקול חשוב בעיצוב תערוכות וזה משפיע על מיקום ומבנה הביתנים השונים.
  • שילוט פנים וחוץ – עיצוב תערוכות דואג גם לשילוט בתערוכה. יש צורך בשילוט המתאים לאופי התערוכה ומסייע לכוון את הקהל, בין אם זה שילוט המקבל את פניהם בכניסה ובין אם זה שילוט המכוון אותם בתוף החלל ועוזר להם להתמצא.
  • זרימת הקהל. עיצוב תערוכות לוקח בחשבון את המאפיינים הפסיכולוגיים של הקהל, כמו למשל הנטייה של רוב האנשים להתחיל בצד ימין. יש לתכנן את מיקום הביתנים תוך כדי התחשבות במעברים הדרושים והמסלולים הדרושים על מנת שמבקרי התערוכה לא יחמיצו כלום.

    עיצוב תערוכות  – רנסנס דיז׳ין

  • הצורך בהסתכלות על התמונה הגדולה מחייב אתכם לעבוד עם מעצבים בעלי ידע וניסיון בעיצוב תערוכות. לנו, ברנסנס דיז׳יין יש את הידע והניסיון הדרוש להוציא לפועל פרויקטים עיצובים בקנה מידה גדול. לנו יש את הניסיון בעיצוב תערוכות הפונות אל הקהל המקומי ואל הקהל הבינלאומי של מבקרי התערוכה. כאשר אנו ניגשים לפרויקט של עיצוב תערוכות אנו חושבים על כל הפרטים הקטנים והגדולים של מהלך ההתרחשויות בתערוכה, תוך התחשבות בצרכים של המארגנים ובצרכים של המציגים השונים בתערוכה. תערוכה מוצלחת מתחילה ונגמרת בעיצוב מוצלח. אנו מאמינים כי עיצוב תערוכות צריך להכניס את הקהל אל תוך האווירה הנכונה, אווירה נעימה שתשרת את המטרה של סגירת עסקאות אל מול הלקוחות. אל תארגנו תערוכה בלעדינו!

 

עברית
דילוג לתוכן